Vi bygger hus

Følg med på husbyggingen vår. Første spadetak ble tatt 3 des 2010.

tirsdag 1. februar 2011

1000 lesere !!!!

1000 takk til mine 1000 lesere :)
Telleren sto på nøyaktig 1000 treff når jeg logget meg på nå :) Så GØY.
I dag har vi ikke gjort så mye annet enn å kose oss. Jeg har slappet av hjemme med Henrik for en gang skyld og så har vi vært i 1 og 3 års dag hos Jakob og Olea. Hurra for dere :) De skal snart få flytte inn i sitt nye hus. Det som er så kjekt for oss er at deres hus er ganske så likt vårt, så vi får en følelse av hvordan det kommer til å se ut. Ikke alt er likt selvsagt, de har også tegnet sitt selv, men størrelsen, fasongen på huset, stue/kjøkkenløsningen og soverommene er nokså like. Det er jo en ganske klassisk stil og løsning, så det er nok mange som har nokså likt.
Jeg har rett og slett holdt meg unna huset i 2 hele arbeids dager :) Og det er ganske bra for å være meg skal jeg fortelle deg, men jeg fant ut at gleden og spenningen blir større hvis jeg lar det gå litt tid :) Og så slipper arbeiderene å føle at jeg henger over skulderen på de og følger med om de gjør ditt og datt..Men ryktene sier at de har lagt ferdig etg sperrene, så kanskje de begynner på 2 etg i morgen? KP er oppe og rydder på tomten nå. Det kommer til å bli mye rydding på oss om kveldene. Det gjør vi for å spare tid og penger, da slipper enkelt og greit de å gjøre det og de kan konsentrere seg om å bygge når de først er på jobb.

KP sa i dag at han hadde fått en dato av byggmesteren på når han skal være ferdig med sin jobb.. han turde nesten ikke si det til meg i tilfelle det ikke går og jeg blir kjempeskuffet...men jeg er forberedt på at ting kommer til å ta tid. Men huset er ikke ferdig da altså... da gjenstår sånn som litt elektrisk, kjøkken, maling, tapeter, gulv (?), badene... ja ganske så mye. Blir nok ikke feiring av Henrik sin 1 års dag i nytt hus, men vi bor godt, så det går fint og han er den som bryr seg minst ;)

Jeg har ikke tatt noen bilder i dag, så jeg legger heller ved noen kjøkkenbilder jeg har samlet på. Holder på å tegne planløsningen for hva som skal være hvor og sitter og lurer på hvilket kjøkken vi skal velge. Lommeboken skriker IKEA, og de har et fint som kan passe bra. Kvik har også et i samme stil. Vi har IKEA kjøkken nå, og vi har vært overraskende fornøyd med det. Det er akkurat like fint etter snart 5 år. Hvis du ser på innmaten i andre kjøkken så finner du ofte det samme som inni IKEA sine, men de mangler en del av de fikse ideene og finessene du får hos dyrere leverandører. Kanskje vi kan kombinere????? Noen som har gjort det og kan komme med tips kanskje?




Regner med du skjønner hvilken stil vi går for :) Men ingenting er 100% bestemt før det står på plass, så vi har enda god tid. Hva ville du anbefalt av tips og triks til å få det perfekte kjøkkenet? Jeg tenker mye store skuffer, men noen skap må vi ha. Kjøleskap eller kjølebenk? Hvilken benkeplate? Helt hvitt eller kombinere med f.eks sort? Egen krok til kaffemaskinen er en selvfølge.


I LOVE MY CITIZ AND MILK.
Nå kom mannen min hjem :) Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar