Vi bygger hus

Følg med på husbyggingen vår. Første spadetak ble tatt 3 des 2010.

lørdag 29. januar 2011

Hus reis deg

Dette fikk de gjort før de tok helg :)
Over ser du kjeller og 1 etg. Oppå dette igjen kommer det en etg med skråtak.


Bildet over viser døren ut til terrassen fra spisestuen (jeg står i kjøkkenet) Terrassen ser litt liten ut her, men nå er det bare den delen som er støpt, under den er det åpent rom til lagring. Det skal fylles masse inntil huset og bygges terrasse oppå det senere


Bildet over viser fra kjøkkenet mot gang, vaskerom, bad og stue.
På bildet over og under kan du med litt fantasi se for deg at det skal bli åpent i gangen mellom 1 og 2 etg.. Kanskje vi får plass til en fin lysekrone??

Hannah på inspeksjonsrunde. Hun gleder seg til å få nytt rom :)

Her skal vår sorte dobbel dør komme :) med et vindu på hver side. Det kommer til å bli kjempefint.

Enda et bilde tatt fra kjøkkenet mot spisestuen. ca 16m2+16 m2 delvis adskilt med frokostbar.
Vinduene mot øst i spisestue og stue er 180x110, resten av huset blir vanlige 140x110 + to 180x60 i stuen ved terrassedør.
Dørene i 1 etg blir 240 høye og takhøyde 270.
Kjeller har vanlig takhøyde på 240 og 2 etg får varierende takhøyde pga skråtak.


Sånn ca mål av 1 etg er:

Gang/trapperom = 17 m2
Bad = 4 m2
Vaskerom = 9,5 m2
Stue = 30 m2
Kjøkken/spisestue 32,5

ca mål av 2 etg er:

Sov = 11,5 m2
Sov = 16 m2
Sov = 16 m2
Sov = 15 m2
Bad =12 m2
Bod = 2 m2
Kontor = 6 m2
+ gang som jeg ikke vet målene på

Vår boenhet har også 21m2 bod i kjeller. Leiligheten er på ca 68,5

Så vet du det :) Jeg har litt problemer med å tyde arkitekttegningene og får det ikke helt til å stemme ;) Skummelt!! Men vi får håpe at de har luket ut eventuelle feil.

Jeg har fått høre i dag at det er flere jeg kjenner som følger med på bloggen min, og det var veldig gøy å få den tilbakemeldingen. Gi en lyd hvis du er innom, så vet jeg hvem som leser og følger med. Har snart 900 treff som har vært innom siden jeg startet, så det gleder meg. Noen andre som bygges selv der ute som følger med oss? Kjekt å kunne dele litt erfaringer ol, så bare gi en lyd.

God helg alle sammen.. Nå skal vi se film nr 2 i dag :) Har koblet fra alle tv kanalene, så det er tv fritt i ukene, men i helgene koser vi oss hele gjengen.. beste ideen vi har hatt på lenge.. har gjort det noen ganger før også og det er helt herlig. Får jo plutselig tid til alt mulig annet..Hverandre for eksempel ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar