Vi bygger hus

Følg med på husbyggingen vår. Første spadetak ble tatt 3 des 2010.

torsdag 10. februar 2011

Huset er snart tett

Nå er alle taksperrene på plass bortsett fra to som de venter med av praktiske årsaker. Der skal det heises inn blandt annet vinduer som skal settes inn neste uke :) Det blir utrolig spennende, for jeg har ikke sett de enda. Jeg håper de blir fine. Innerst inne ville jeg veldig gjerne ha sidehengslede 4 rams vinduer, men måtte innse at det ble for dyrt. Ikke bare at selve vinduene ble mye dyrere, men huset måtte også isoleres mer pga at det er ekstra varmetap. Jeg tror jeg kommer til å bli godt fornøyd med de vi har valgt som er toppsvingte hvite med gjennomgående sprosser. De er lette å vaske innenfra noe som jo er et pluss når det blir høyt opp.

 Lille Petter edderkopp... Se det flotte mønsteret i taket, det er jo nesten synd i kle det inne. Flott håndtverk og mange timers arbeid i regnvær og snø ligger bak dette.



Jeg har allerede fått kjenne på kroppen hvordan det blir å bo oppi høyden på denne årstiden. Vinden trenger seg igjennom alle klærene og regnet pisker fra alle kanter. Jeg beundrer de som klarer dette dag etter dag, time etter time når jeg løper tilbake til mitt andre hjem (bilen :) etter 10 minutter. Jeg er og forblir et inne menneske :) Det er nok derfor jeg er så glad i interiør og å ha det fint og koselig rundt meg...Kjenner at det er spesielt viktig om høsten og vinteren. Om sommeren flytter jeg ut :) Det skal bli så kjekt med stor hage :) Skal plante syrintrær, frukttrær.. "reise" på telttur med Hannah i hagen og bygge hytte i skogen nedenfor huset...å som vi gleder oss. Denne sommeren blir vel mest brukt i stilas med malkost i hånden og solbrun rygg, men årene som kommer skal nytes maksimalt.


Dette rommet tror jeg skal bli Hannah sitt. Det skal bli gøy å innrede. Det er rart med det hvor konservative vi kan være i resten av huset, men på barnerommene kan vi ta helt av. Rommer hennes nå er sukkerspinnrosa, hvitt og grønt, supersøtt! Blir kanskje litt mindre kliss på dette rommet. Vurderer om de skal dele rom et par år og ha et lekerom utenom, så da kan det ihvertfall ikke være rosa :) Litt greit å skille mellom natt og dag siden Hannah lett kan leke og synge en time etter vi har sagt god natt.



 Preben Undheim er byggmesteren vår som vi er veldig godt fornøyd med. Far og sønn bygger hus sammen :)




Jeg var jo hos Kvik i går og fikk tegnet kjøkkenet.. Vi var helt enige om hvordan planløsningen burde være, så det var litt godt å høre. Hun tegnet nesten kopi av det jeg hadde tegnet fra
før... men jeg har ikke bestemt meg helt enda ;) Fikk plutselig for meg i natt at vi kanskje heller skal gå for kjøkkenøy enn frokostbar.
Servicen hos Kvik på Forus var upåklagelig, og de tegner gratis :)
Hvis vi velger kjøkken derfra blir det dette: http://www.kvik.com/no-NO/kjokken/products/rimini_kjokken/rimini_kjokken

Vi fikk nabovarsel nr 3 i dag, så snart begynner de å bygge rett ved siden av oss også. Det popper opp nye hus hver uke på feltet nå, så det går utrolig fort.
Bildet under er et av nabohusene som bare hadde mur sist jeg var der for noen dager siden.


I morgen skal vi treffe rørleggeren i huset.
Nå kommer snart Zandman hjem fra Oslo tur og roen her senket seg helt her i huset, Kira og Henrik puster tungt i takt og prinsessen ligger på tvers i vår seng. Hun var til frisøren for første gang i dag og satt knuskstille og fulgte med, fikk flette i luggen med rosa spray og ny tegnebok som belønning, så hun var kjempe happy.

Takk for i dag og god natt alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar