Vi bygger hus

Følg med på husbyggingen vår. Første spadetak ble tatt 3 des 2010.

søndag 13. februar 2011

mamma

I dag er det morsdag. Har du feiret din mor eller blitt feiret? Jeg har ikke gjort noen av delene, men noe like koselig som å feire svigermor :) Jeg har verdens beste bare så det er stadfestet, og det er ikke noe jeg sier for å smigre siden jeg vet at hun leser bloggen min, men det er tilfelle. (Generelt sett verdens beste svigerforeldre) Vi kjenner hverandre på godt og vondt etter 9 års nært bekjentskap der et av de var under samme tak. Hun er et lite fyrverkeri, og jeg ser så mye av Hannah i henne. De deler personlige egenskaper som å underholde, snakke mye, le mye, være omsorgsfull, alltid ha en klem på lur og de blir alltid like glad for å se hverandre. Hannah snakker mye om farmor og farfar, og det er ofte reisemålet i helgene. KP er heldig som har så gode, solide foreldre som dem og det tror jeg han vet godt. Morsdagsgaven hennes i år ble en god håndskrubb fra http://www.loccitane.no  i Langgata og gavekort på en velværedag a la Maria :) Hun liker å bli litt dullet med og få lakket neglene ol, så vi skal ha oss en kveld uten at ungene er med :) Jeg har planen klar, men den kan ikke røpes :)
Min kjære mamma må bare smøre seg med tålmodighet siden hun ikke fikk noe å smøre hendene med ;) Jeg har også en god mamma som ofrer alt for ungene og barnebarna sine. Hun er der med en gang hvis noen av oss trenger hjelp. Hun kan være her i en uke og bare rydde og vaske og selvsagt kose med ungene når vi har mye å gjøre og ikke alltid strekker til, og så har hun alltid gaver på lur når vi kommer hjem, ungene har alltid nye klær med seg hjem etter en tur til mormor. Hun er et tjeneste menneske og gave menneske. Har du tenkt over at vi har forskjellig måte å vise at vi er glad i noen på? Noen kjøper gaver, andre gjør praktiske tjenester, eller gir ros, noen gir en klem og andre er flinke til å prioritere å bruke tid sammen med deg. Tenk igjennom hvordan du er...Ofte er det den responsen du blir mest glad for å motta av andre som er det du gir videre til de du er glad i, men det er ikke sikkert at det er det de blir mest glad for... Fikk du noe å tenke på nå? Det er et veldig interessant tema, men for lang til å gå innpå her, men jeg kan anbefale en bok på det sterkeste. Den er lettlest og en skikkelig tankevekker. Jeg lærte mye om meg selv og personene rundt meg av å lese den. Selv er jeg en som liker å være sosial med vennene og familien min, og jeg legger mye omtanke i gaver. Så nå fikk du rett og slett et boktips i kveld og den hadde faktisk vært den perfekte morsdags gaven, men les den selv også! http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=107118
 Planen var egentlig å reise hjem til mamma og ta langhelg, men den gikk i vasken pga at jeg har bristet et ribbein (jada!) og det gjør VONDT! Så det fristet ikke helt å kjøre 5 timer med 2 små i bilen. Svigerfar etterlyste blogginnlegg og lurte på hva som var galt siden det ikke har vært oppdateringer siden torsdag faktisk... det var jo leenge siden ;) Men jeg har rett og slett vært bittelitt sliten. Har heller surfet på andre sine blogger, og det er mye fint å se. Min mamma kan altså vente seg noe koselig i posten, kanskje jeg kan poste meg selv... jeg kan være ganske koselig til tider ;) nei det får bli noe materalistisk denne gangen. Så har du noe å glede deg til mamma, det er jo halve gleden med å få gaver..spenningen, og å vite at noen bryr seg nok til å gjøre en innsats for deg fordi de synes du fortjener det, og det gjør du!

Jeg håper det er mange som har hatt en fin dag i dag og fått en koselig oppmerksomhet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar