Vi bygger hus

Følg med på husbyggingen vår. Første spadetak ble tatt 3 des 2010.

torsdag 27. januar 2011

Bygge start

Her står jeg i stuen og ser på spisestue/kjøkken og deler av gangen.
Da har de altså begynt byggingen av reisverket.
Byggmesteren sa at om ca 2 uker er huset tett!!! Det går vanvittig fort synes jeg, og det liker vi :) Men det er jo laaangt i fra ferdig selv om det har fire vegger og et tak. Det arbeidet som skal gjøres inni kommer til å ta lang tid, og da er det plutselig ikke så store endringer fra dag til dag.. og jeg kommer til å være utålmodig som en liten unge. Kjenner meg selv :) Pappa sa at jeg ikke måtte bli skuffet når jeg så rommene oppdelt, for alt virker så lite da.. det vil føles mye større når vi kommer litt lenger i prosessen. Jeg husker akkurat den følelsen fra her vi bor nå, det virket lite når de hadde satt opp stenderverket, Jeg klarte ikke helt å få romfølelsen, så jeg skal stålsette meg for det ;) Det blir jo nesten 300 m2, så det er nok å vaske i hvertfall. Vaskehjelp... Yes please!

Legge ved en link til et kjempefint fargekart som jeg nok kommer til å hente inspirasjon fra: http://fargerike.no/download/Trendkart.pdf
I morgen tar jeg en sweet escape til et nytt koselig sted i Sandnes :) Jeg har ikke vært der tidligere, men fått det anbefalt, så følg med i morgen så får du vite mer.
Natta

2 kommentarer:

  1. Skal dere tapensere og slikt selv?
    Blir nok veldig fint :)
    Titter innom bloggen din innimellom :)
    Har kansje en leieboer til dere :)
    Spørs litt på pris, men en kjekk jente som trenger nytt sted å bo :)

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du følger med! Vi har ikke satt noen pris på leiligheten enda, må se litt hvordan markedet er når den tid kommer :) Det blir nok litt tapetjobb på oss ja! Må ha et par effektvegger, men eller blir det sikker malt på gipsen, jeg er ikke glad i malt strietapet, synes slette vegger er penest. Om vi skal male selv er vi ikke helt enig om enda, jeg vil ikke pga at resultatet blir bedre med en proff, men det koster jo litt da.. vi får se. Mange avgjørelser vi ikke har tatt enda. Fikk ihvertfall tips om å ha vaskbar maling, og det tipset skal vi nok benytte oss av. Med hund og to unger blir det fort skittent oppover veggene;)
    Ha en fin dag Hilde og Kåre
    Klem fra Maria

    SvarSlett